Domain név

10 tipp, ami alapján egyszerűen kiválaszthatod a domain nevedet

Neked is gondot okoz a névválasztás? De miért is érzed ennyire bonyolultnak? Sok facebook csoportban, fórumon, közösségben tapasztalom, mekkora gondot is okoz a domain név kiválasztása. Valóban ennyire bonyolult lenne?

Először is hagy nyugtassalak meg, nem vagy egyedül ezzel a névválasztási problémával. Rajtad kívül rengetegen szenvednek azzal, hogy hogyan is válasszák ki a megfelelő domain nevet. De tisztában vagy vele, hogy ez miért is ennyire nehéz? Tulajdonképpen a gondolat, hogy ezt a nevet fogja mindenki látni, eköré a név köré építed a márkádat. És legfőképpen, hogy tudod, hogy ezt nem egy-két napra, vagy egy-két hónapra választod, ez a név évekig el fog kísérni utadon, nem változtatgatod sűrűn. Érzed a nyomást, hogyha rossz nevet választasz, az meghatározza az ügyfeleidben az első benyomást és azt is tudod, hogy ha menet közben váltani szeretnél, akkor új logót kell készíttetni, illetve a már meglévő követőiddel el kell fogadtatnod, meg kell ismertetned az új márkanevedet, az új logódat. És ilyen esetekben mindig van lemorzsolódás, aki nem tud azonosulni az új arcoddal, neveddel, hiába is vagy a régi.

Szóval most, hogy kellőképpen bestresszeltelek, hogy mennyire fontos is a helyes névválasztás, megnyugtatlak ennyire nem sötét a dolog. És nem is ennyire nehéz.

Aggódó nő

A következő 10 tippel segítek megkönnyíteni a névválasztásod:

1. Cégnév vagy sem?

Először is döntsd el, hogy a cégnevet szeretnéd-e használni domain névként vagy sem. Ha igen, akkor egyszerű is a döntés. Amennyiben a vállalkozásod nevét választod a weboldalad domain címének, akkor mondhatnám, hogy már túl is vagy a választáson és nem is kell tovább olvasnod. Azonban, hogy biztos legyél benne, hogy helyesen döntöttél, érdemes végigolvasnod a cikket. Nem azért, hogy elbizonytalanítsalak a döntésed helyességében, hanem, hogy megbizonyosodj róla, hogy a döntésed minden szempontból megállja a helyét.

2. Könnyen megjegyezhető

Nagyon fontos, hogy a weboldalad domain neve könnyen megjegyezhető legyen, hogy egy későbbi visszatérés esetén is rögtön az ember eszébe jusson. Tehát például ha Te coach vagy, akkor a tudatoscoach.hu vagy a relaxacioscoach.hu könnyen megjegyezhető. Ha nem szeretnéd hogy szerepeljen benne a coach, pszichológus és egyéb foglalkozásodra utaló szavak, akkor is remek lehetőségek vannak, lásd a következő pontban.

3. Nézd meg a kulcsszavaidat

A kulcsszavakkal nagyon jókat lehet játszani, szókombinációk létrehozása vagy egy frappáns szó kitalálása, megtalálása. Természetesen domain névválasztásnál nem a legfontosabbak a kereső optimalizálási szempontok. De ha pont valamelyik kulcsszavad lesz a domain neved, az azért nagyon hasznos tud lenni a keresőben elért hely szempontjából. Persze mögöttes tartalom nélkül lehet Neked a legjobb keresőszavad is a domain neved, akkor sem Téged fog a legjobban rangsorolni a keresőmotor.

4. Legyen rövid

Nagyon fontos, hogy a weboldalad neve rövid legyen. Ez segíti a könnyű megjegyezhetőséget. Tudom, hogy találó lenne példul, hogy vargagizellabudapestipszichologus.hu, mert benne van minden, hogy ki vagy Te, mivel foglalkozol és hogy hol vagy elérhető, de annyira hosszú, hogy képtelenség megjegyezni. Tehát törekedj arra, hogy lehetőleg rövid legyen, nem több 2-3 szónál.

5. Ne legyen félreérthető

Legyen könnyen kiejthető, egyértelmű és ne okozzon nagy fejtörést helyesírás szempontjából. Ha magyar a célközönséged, akkor lehet előnyösebb egy magyar szó, szókapcsolat, mint mondjuk az angol, mert nem mindenki tudja leírni az angol szavakat. De persze ez is korosztályfüggő, mert a fiataloknak nagyrészt már nem okoz gondot ha angol szóval találkoznak. Tehát érdemes megvizsgálnod a célközönséged domain választás előtt, hogy mi az, amivel jobban tudnak azonosulni.

6. Ne legyen félrevezető

Fontos szempont, hogy a választásod ne legyen megtévesztő. Azaz, ha van egy jól bejáratot weboldal, például pszichologuskepzes.hu névvel, akkor lehetőleg ne válaszd a pszichologiakepzes.hu-t. Több okból is javaslom ezt neked. Egyrészt nem túl etikus a versenytársaddal szemben, hogy megpróbálod félrevezetni azokat, akik őt keresik, csak félreütik a weboldal címét. Valószínűleg Te sem örülnél, ha Neked lenne hamarabb egy frappáns domain neved, amit a versenytársad kisebb átalakítással használ. Másrészt nem feltétlenül azt a célközönséget éred el, akiket Te szeretnél, hanem akiket a versenytársad célzott meg.

7. Lehetőleg kerüld a kötőjelek használatát

Némely esetben logikusnak tűnhet a kötőjel használata a domain névben, ellenben a kötőjelet könnyű kifelejteni, így előfordulhat, hogy valami teljesen más weboldalon köt ki, az aki eredetileg a te oldaladat kereste. Ez ugyanúgy igaz lehet az egyéb írásjelekre és a számokra is. Például frappáns lehet az ajandekotlet.hu helyett az ajandek5let.hu-t választani. De sokkal nagyobb az esély a félreütésre, a cím elfelejtésére, mintha kiírnád a számot.

8. Kerüld a dupla betűk használatát

Csakúgy, mint a helyesírási nehézségek kerülését, a dupla betűk használatának kerülése is ajánlott, mert nagyon könnyen el lehet felejteni, félre lehet írni, így ismét csak valaki más oldalán landol az, aki éppen Téged keresett. Példaként fulloves.hu helyett keress más variációt, vagy próbáld meg egy L-el írni, foloves.hu vagy tegyél elé egy igekötőt, folbeloves.hu, ezáltal kiküszöbölöd a dupla betű használatát és könnyebben megjegyezhető, leírható lesz a neved.

9. Légy egyedi

Ahogy a félrevezetésnél már említettem, lehetőleg ne legyen összekeverhető a weboldalad neve egy versenytársadéval. Fontos, hogy különbözzön a választott neved a konkurensekétől. Lehetőleg egyedi legyen, de arra figyelj, hogy könnyen megjegyezhető legyen. Egy szempont például a sok közül, hogy megnézed kik a célcsoportod és őket szólítod meg a nevedben; parterapianegyveneseknek.hu. Azt azonban mindig tartsd szem előtt, hogy a választott név hű maradjon a brandedhez, a céged arculatához.

10. Ne kövesd a trendeket

Jó esetben a vállalkozásodat hosszú távra tervezed, ez szuper! Viszont ebben az esetben nem érdemes a trendeket követned, mert a trendek jönnek-mennek, de a weboldalad neve marad. Lehet, hogy ami ma még jól hangzik holnap már nem fog. Hosszú távra válassz nevet, így ezt is érdemes figyelembe venned. Ettől a ponttól akkor tekinthetsz el, ha egy olyan landoló oldalnak szeretnél domain nevet választani, amiről tudod, hogy csak a kampány erejéig lesz aktív.

Megvan az áhított név! Hogyan tovább?

Ellenőrzés

Érdemes listát írni azokról a nevekről, amik tetszenek. Nemárt ha 10-15 név legalább van azon a listán, hogy ne érjen meglepetés, mert sajnos sokszor a Neked tetsző név másnak is tetszett és esetleg már meg is vette. Szóval ha megvan a listád, akkor ellenőrizd le, hogy szabad-e még a név. Erre számos oldal lehetőséget nyújt, de a legtöbb domain szolgáltató oldalán is le tudod ellenőrizni, hogy foglalt-e az adott név.

Végződés

És ha mostanáig nem gondolkodtál volna eleget, akkor még azt is el kellene döntened, hogy milyen végződést választasz az oldaladnak, azaz mi legyen a pont után. Ma már számos végződés rendelkezésedre áll. De itt is érdemes az egyszerűségre törekedni, mert az emberek azt tudják megjegyezni ami az általános. A legnépszerűbbek a .hu (azaz az országspecifikus végződés), a .com a .net és a .org.

Melyiket vegyem meg?

Első körben érdemes megvenni a .hu-s és a .com-os verziót egyaránt. Illetve ha más országba is szeretnél szolgáltatni, akkor az adott ország kódját is. Sokan meg szokták venni a hasonló neveket, biztosra menve, hogy a versenytársaknak ne legyen elérhető.

És most hogy mindent tudsz, nincs más hátra, csak kitalálni a nevet és lefoglalni! Jó ötletesést és sok sikert!

Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem hasznosnak találtad a cikket!

További hasznos posztokat találsz facebook és instagram oldalamon!

Ez a honlap sütiket használ a felhasználói élmények növelése érdekében. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás