4+1 indok, hogy miért legyen saját weboldalad

A közösségi média térnyerésével egyre több vita folyik arról vajon érdemes-e saját weboldallal rendelkezni, vagy elég, ha több közösségi média felületen rajta vagy? Az alábbi cikkben pro-kontrákat összeszedve összefoglalom Neked, hogy miért jó, ha van weboldalad.

Nagyon sokszor szembesülök azzal, az első megbeszélésen az ügyféllel, hogy tulajdonképpen félve jön. A barátai ismerősei megpróbálták lebeszélni arról, hogy saját weboldalt csináltasson, amikor ott a facebook, az instagram és a többi közösségi média platform. De ahogy mélyebben belemerülünk a beszélgetésbe, nem egyszer kiderül, hogy tulajdonképpen már járt úgy, hogy valamiért letiltották a közösségi médiában a hirdetését vagy a csoportját, vagy a profilját felfüggesztették pár napra.

1. A sajátod

Rögtön reagálva is az bevezetőre, ez a sajátod, senki nem veheti el tőled, nem tilthat ki. Amíg egy közösségi média felület bármikor elérhetetlenné válhat rajtad kívül álló okok miatt, addig a saját weboldalad mindig elérhető (legalábbis az esetek 99,9%-ában). Mivel a sajátod pont úgy néz ki, ahogy te szeretnéd, a saját vállalkozásodra szabva készül az a kinézete, a használata. Ezzel szemben a közösségi média felület olyan, amilyennek kitalálták, nincs beleszólásod a kinézetébe, funkcióiba. Ha tetszik, ha nem, ez van. Ahogy a változtatásaikkal is. Ha egy funkciót létrehoznak egy másikat meg eltörölnek – pont azt, amit nagyon szerettél -, ha tetszik, ha nem ez van.

Legyen saját weboldalam?

2. Bizalmat kelt

Tegyük fel, coaching szolgáltatást nyújtasz és valaki épp coachot keres, első dolga, hogy rákeres az interneten. A google első sorban weboldalakat fog felhozni számára, aztán persze felhozza a közösségi médiában szereplő coachokat is. De ha jól végiggondolod a helyzetet. Egyrészt kicsi az esély, hogy a kereső első 3 oldalánál tovább megy az illető.

Itt jön a pro, hogy ma már nagyon sokan szeretnek közvetlenül a közösségi média felületen keresni. Aktív is vagy, rögtön fel is hoz neki, szuper! Igen ám, de ha nincs egy weboldalad, míg a konkurensedet ugyanúgy felhozza neki ez a keresés, ellenben nála talál weboldalt, akkor valószínűleg őt fogja választani. Ebben az esetben úgy érzi a felhasználó, hogy az az ember, akinek van weboldala, az komolyan veszi a vállalkozását, annyira, hogy legalább egy saját oldala legyen. Ráadásul, ha blogot is talál rajta, akkor az még jobban növeli a bizalmat.

indok, hogy miért legyen saját weboldalad

3. Saját listát tudsz építeni

A közösségi média nagy előnye, hogy csoportot tudsz létrehozni. Aktív követőket szerezni. Igen, ez is bizalomépítő. Közvetlenül tudsz velük beszélgetni. Ez is nagyon jó! Szerintem egyébként tényleg remek marketingeszköz, amivel érdemes kiegészíteni a weboldalunk meglétét. DE! És megint itt jön az, hogy mi van, ha úgy dönt például a facebook, hogy nem tetszik a témád, felfüggeszti a csoportot? Az addig befektetett kemény munkád egy pillanat alatt semmivé lesz.

A saját oldaladon ezzel szemben listát építhetsz. Kérheted a követőid, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, hogy bármikor el tudd őket érni. Így abban az esetben, ha az általad használt platform épp nem elérhető, Te akkor is tudod tartani a kapcsolatot a követőiddel, a csoportod tagjaival. Ez a lista a sajátod!

Ez egyébként 1-1 kampánynál, új termék bevezetésénél is remekül szolgálhat. Mert lehet, hogy a közösségi média platform algoritmusa abban a pillanatban nem dobja fel a posztod minden csoporttagnak, csak tegyük fel a felének. Addig hírlevélben mindenkinek ki tudod küldeni az aktuális kampányt, új termék promóciót.

4. Nézzük az árat

Mondhatjuk, hogy a közösségi média ingyen van. Nem egészen, de ez most annyira nem fontos. Ellenben a weboldalnak állandó költségei vannak. Ez így igaz, vannak.

Akkor most gondolj bele, van egy kézműves szappanokat áruló kis facebook boltod. Szuper! Mondhatni semmi költséggel létrehoztad, csak követőket kell szerezned és mehet is az eladás. Rengeteg munkával már van vagy 6.000 követőd, akik rendszeresen vásárolnak tőled. De ahogy az elmúlt időszakban láthattuk párszor. Hupsz, egyszer csak leáll a facebook pár napra. Ha nincs más platformod, weboldalad, akkor amíg a facebook elérhetősége nem áll helyre, addig a boltod, termékeid elérhetetlenek, így elesel az erre az időre eső bevételedtől vagy az esetlegesen betérő új vevőktől. De ez bármilyen termékre, szolgáltatásra igaz. Tényleg, remek ingyenes lehetőség ez. De mint látjuk, minden “ingyen” dolognak ára van. Kiegészítő lehetőségnek nagyon jó, hogy innen is jöjjenek ügyfelek. De érdemes őket átterelned a weboldaladra, hogy bármikor elérhessenek Téged!

+1. A saját dolgodat is megkönnyíted

A weboldalnak számos előnye van, amit ki lehet használni. Vegyük például az időpontfoglaló rendszereket. Coachként, pszichológusként tevékenykedsz. A weboldaladon eleve látják, mikor dolgozol. Aztán a weboldalad időpontfoglaló rendszerében rögtön azt is látják, hogy mikor vagy még elérhető, mikor vannak szabad időpontjaid. Így nem zavar meg állandóan a telefoncsörgés. A megbeszélések után nem kell állandóan visszahívni a nem fogadott hívásaidat – ami, persze a telefonszámládat növeli -, nem kell állandóan a naptáradat és a tolladat keresni, hogy be tudd írni a következő időpontra jelentkezőt. De ugyanúgy igaz ez mondjuk egy jógaoktatóra is, aki már reggel látja, hogy várhatóan ma melyik óráján hányan lesznek és ha bármi vis major közbejön, ami miatt az óra elmaradna, akkor rögtön tud írni a listán szereplőknek és nem a recepción lévő kis füzetből kell összehalászni a neveket, meg a talán felírt telefonszámokat.

Ezt a listát nagyon sokáig lehetne még folytatni, de a végkonklúzió akkor is az lenne, hogy tényleg nagyon jó dolog a közösségi média, de igazán akkor tudsz hatékony lenni, ha ötvözöd a közösségi média által nyújtott előnyöket a saját weboldal által nyújtott előnyökkel. De ennek mikéntjével már a marketing területe foglalkozik részletesen.

Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem hasznosnak találtad a cikket!

További hasznos posztokat találsz facebook és instagram oldalamon!

Ez a honlap sütiket használ a felhasználói élmények növelése érdekében. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás