Ügyfél vélemény

Ügyfél vélemények a weboldaladon

2022. május 28-tól új rendelkezések lépnek életbe, így hazánkban is változnak az ügyfél értékelésekre, ügyfél véleményekre, árfeltüntetésre és az árakciókra vonatkozó szabályozások.

A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban számos vállalkozást vizsgált meg, hogy hogyan kezelik, használják, szerzik meg az ügyfél értékeléseket, véleményeket. Sok esetben nem volt egyértelmű, bizonyítható, hogy az adott értékelést olyan személy tette, aki ténylegesen megvásárolta az adott terméket, illetve igénybe vette az adott szolgáltatást. Így a vizsgálat végén a rendeletek szigorítása mellett döntöttek a fogyasztók védelmének érdekében.

Mi változik?

A rendelet definiálja többek között a digitális szolgáltatás fogalmát és meghatározza az online piac fogalmát is. Emellett módosítja az áru fogalmát, beleértve a digitális tartalmat és digitális szolgáltatást is.

A szerződéskötést megelőzően bővül a vállalkozás tájékoztatási kötelessége. Többek között a szavatosságról, a jótállásról, a digitális tartalom/digitális szolgáltatás működéséről, a vállalkozás elérhetőségeiről.

Szigorodnak az ügyfél vélemények, ügyfél értékelések megjelenésének feltételei, szabályai, valamint az árcsökkentés, akciók megjelenítésének feltételei.

Emellett új jogokat biztosít az „ingyenes” digitális tartalmakat, szolgáltatásokat illetően, ahol az ügyfél adataival „fizet” az online tartalom / szolgáltatás megszerzéséért cserébe.

Ez téged hogyan érint?

Hogyan érint a 2022.05.28-as változás?

Az új rendelet életbelépése kapcsán először is mindenféleképpen szükséged lesz az ÁSZF módosítására.

Másrészt meg kell vizsgálnod, hogy Te hogyan jeleníted meg az ügyfél véleményeket. Hitelesnek kell lennie, valós tapasztalatot, véleményt kell tartalmaznia. Ezentúl jogsértésnek fog számítani, ha a szolgáltatásod népszerűsítése érdekében, annak jó minőségben való feltüntetése érdekében valótlan értékelést adsz vagy olyan személyt bízol meg ezzel, aki nem vette igénybe a szolgáltatásod.

Hogyan érdemes megjelenítened ezeket a véleményeket?

  • Az online térben megosztott tapasztalatokban mások megbíznak, ez kiemelten fontos lehet ilyen bizalmi szakmáknál, mint coach, pszichológus, így Nálad kiemelten fontos, hogy ezeket a véleményeket megfelelően kezeld.
  • Amennyiben valami ösztönző dologgal, esetleg árkedvezménnyel, vagy kuponnal szerezted meg a véleményt, így, azt is fel kell tüntetned a vélemény mellett.
  • Mind szeretjük a pozitív visszajelzést, de alapvetően nem lehet válogatni a vélemények megosztása között. A vélemény megosztást alapvetően marketing céllal és bizalomépítési céllal osztunk meg a weboldalunkon, de érdemes a kevésbé pozitív visszajelzést is megjeleníteni, így akár még növelni is tudod az oldalad hitelességét.
  • A szolgáltatásodról való visszajelzés adását érdemes időkorláthoz kötni. Például ne 2 hónappal később akarjon az illető visszajelzést adni, amikor már nem feltétlenül úgy emlékszik a dolgokra, ahogy történtek. Reális időn belül adjon visszajelzést.

Összegzés

Az Általános Szerződési Feltételeket és a különböző jogi dokumentumokat mindig tartsd naprakészen az oldaladon, most biztosan szükséges a frissítés. Igénybe vehetsz ehhez különféle szolgáltatásokat, akik egy bővítmény segítségével naprakészen tartják azt az oldaladon (pl.: fogyasztobarat.hu).

Amennyiben árakat is feltüntetsz az oldaladon még semmi teendőd, de ha már árakciózni is szeretnél, akkor érdemes utánanézned pontosabban, hogy mik is vonatkoznak az árakciózás megjelenítésére.

Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem hasznosnak találtad a cikket! Amennyiben weboldalra van szükséged írj a info@szilkrea.hu címre!

További hasznos posztokat találsz facebook és instagram oldalamon!

Ez a honlap sütiket használ a felhasználói élmények növelése érdekében. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás