Férfi fodrászat cégtábla

Fodrászatok egymás mellett

A minap egy kedves ismerősömmel beszélgettem, aki kétségbeesetten mesélte, hogy a fodrász szalonja mellett új fodrászat fog nyílni. Ahogy belemélyedtünk a beszélgetésbe, kiderült, hogy nem is igazából fodrászat, hanem egy berber shop. Mit lehet ilyenkor tenni? Szerinted kétségbe kellene esnie?

Az üzletek, szépségipari szalonok ismételt átmeneti bezárása megnehezíti mindenki életét, de főként ha ebben a szektorban dolgozol és ebből a bevételből élsz. Ezek után természetes, hogy kétségbeesés fog el, ha kiderül, hogy a zárás alatti időszakban egy szép, új szalon nyílik a tiéd mellett hasonló szolgáltatásokkal. De amint a kezdeti sokkon túllendülsz, elmondom mit tehetsz, hogy még jól is ki tudjál jönni az adott szituációból!

LEGYÉL LÁTHATÓ ÉS JÓL BEAZONOSÍTHATÓ!
Határozd meg a célcsoportod, akiket kiszolgálsz és őket szólítsd meg!

Hogyan kezdj neki? 

Gondold végig ki az, aki naponta betér hozzád? Az öreg nénik, férfiak, akiknek csak egy gyors hajvágásra van szüksége, vagy esetleg a hosszú hajú hölgyek, akiknek szüksége van hajfestésre, mosásra, vágásra, formázásra, szárításra.
Tegyük fel, a Te célcsoportod a hosszú hajú nők. Ebben az esetben nincs mit félned a szomszédban nyíló szalontól, hiszen az férfiakra specializálódott. Ha esetleg kimondottan férfi fodrászatod van, akkor sincs nagy gond, csak kicsit több munkát kell fektetned a megjelenésedbe és specializálnod kell magad még jobban.
Nézzük meg a nehezebb verziót, milyen lépéseket szükséges tenned, ha férfi fodrászatod van.

Specializálódás

Ebben az esetben érdemes megtudnod, hogy a szomszéd szalonnak ki a konkrét célcsoportja.
Nekik valószínűleg a fiatal fiúk, férfiak, akik valami vagány frizurára vágynak vagy egyszerűen szeretik azt a férfias életérzést, amit egy ilyen berber shop nyújtani tud.
A Te célcsoportod viszont az középkorosztály, apukák, irodai dolgozók, managerek. Azok a férfiak, akik csak egy gyors hajmosást, hajvágást szeretnének egy kellemes beszélgetés és mosoly mellett. A környéken laknak, vagy erre járnak dolgozni, a gyerekért oviba vagy esetleg bevásárolni.

Fodrászatban

Most, hogy már határozottan tudod kiknek szeretnéd nyújtani a szolgáltatásod, sokkal könnyebb lesz célzottan hozzájuk szólnod, megtalálnod őket az online vagy akár offline térben. Itt jön be az, hogy az arculatod, a kommunikációd is nekik kell szóljon, az ő nyelvükön kell beszélned, hogy meghalljanak. És tessék már megint az arculatnál kötöttünk ki, ahogy előző cikkemben is. De akkor most már tényleg, mi is az az arculat?

Arculat

Az arculat röviden az a kép, az az üzenet, amit a külvilág felé akarsz mutatni, magadról, a cégedről. Egy olyan dolog, forma, szín, betűtípus, logó, kép, név, amiről rögtön és összetéveszthetetlenül Te jutsz az ügyfél eszébe.
Nem tűnik bonyolultnak, igaz?

Férfi fodrászat moodboard
Férfi fodrászat moodboard

Ha jól alkalmazkodsz a megváltozott helyzethez és élsz az online világ adta lehetőségekkel, akár még jól is ki tudsz jönni a dologból. Ezt hogy értem?
Tegyük fel van egy tini fiú, akit apukája hoz el a veled szemközti szalonba, de ha jól kommunikálsz és megtalálod az apa nyelvezetét, akkor az apa hozzád fog minden egyes alkalommal betérni hajvágásra, amíg a fia a szemközti szalonban élvezi a maszkulin hangulatot. 🙂

Sok sikert kívánok és ha bármiben segítségedre tudok lenni, keress bátran!

Köszönöm, a figyelmedet! Remélem hasznos volt számodra!

További hasznos posztokat találsz facebook és instagram oldalamon!

Ez a honlap sütiket használ a felhasználói élmények növelése érdekében. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás